rok szkolny 2019/2020

UCHWAŁA NR 4/2019-2020 RADY PEDAGOGICZNEJ

 

UCHWAŁA NR 4/2019-2020

 

Rady Pedagogicznej Samorządowego Przedszkola ,,Słoneczko” w Mirosławcu

 Oddziału Zamiejscowego w Mirosławcu Górnym

 z  dnia 07.11.2019 r.

 

w sprawie wprowadzenia zmian w statucie Samorządowego Przedszkola ,,Słoneczko”

 w Mirosławcu Oddziału Zamiejscowego w Mirosławcu Górnym

 

 

Na podstawie art.72 ust.1 w zw. z art.82 ust. 2 ustawy  z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1148 ze zm.) uchwala się , co następuje:

 

§    1

 

                                W statucie przedszkola dokonuje się następujących zmian:

 

  1. 1.      §14 otrzymuje brzmienie:

1.Przedszkole organizuje i udziela pomoc psychologiczno-pedagogiczną na zasadach określonych w rozporządzeniu o pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pomoc udzielana jest wychowankom Przedszkola, ich rodzicom oraz nauczycielom.

2.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana wychowankowi polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w Przedszkolu, w celu wspierania potencjału rozwojowego dziecka i stwarzania warunków do jego aktywnego uczestnictwa w życiu Przedszkola oraz w środowisku społecznym.

3.Pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielana rodzicom i nauczycielom polega na wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy dla wychowanków.

4.Korzystanie z pomocy psychologiczno – pedagogicznej w Przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne.

5.Pomoc psychologiczno-pedagogiczną organizuje dyrektor Przedszkola.

6.Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przedszkolu udzielają dzieciom nauczyciele w trakcie bieżącej pracy prowadząc z nim zajęcia oraz specjaliści wykonujący zadania z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w szczególności logopeda, we współpracy z:

1) rodzicami wychowanka;

2) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi;

3) placówkami doskonalenia nauczycieli;

4) innymi przedszkolami;

5) organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

7. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest wychowankom Przedszkola w formie:

1)zajęć rozwijających uzdolnienia;

2)zajęć specjalistycznych korekcyjno – kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;

3)zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego; 

4)porad i konsultacji.

8.Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w Przedszkolu udzielana jest rodzicom wychowanków i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.

9.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w Przedszkolu jest udzielana z inicjatywy różnych podmiotów, zgodnie z rozporządzeniem.

10.Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla dzieci wykazujących trudności
w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

11.Zajęcia logopedyczne organizuje się dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych.

12.Przedszkole organizuje naukę i opiekę dla dzieci z niepełnosprawnością w formie kształcenia specjalnego w integracji ze środowiskiem przedszkolnym. Dzieciom objętym kształceniem specjalnym przedszkole zapewnia:

1)realizację indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;

2)dostosowanie przestrzeni przedszkolnej i stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb edukacyjnych;

3)zajęcia specjalistyczne organizowane ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe
i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym zajęcia rewalidacyjne.

13.Szczegółowe warunki organizowania nauki i opieki dzieci z niepełnosprawnością, określają odrębne przepisy.

14. Nauczyciele prowadzą w Przedszkolu działania pedagogiczne mające na celu:

1)psychofizycznych wychowanków oraz zaplanowanie sposobów ich zaspokojenia, w tym obserwację pedagogiczną zakończoną analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole;

2)rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków oraz zaplanowanie wsparcia związanego z ich rozwijaniem.

15.Pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielana jest w Przedszkolu według odrębnych przepisów.

 

 

  1. 2.      § 18 otrzymuje brzmienie:

1.W razie konieczności organizacji nauki i opieki dla dzieci z niepełnosprawnością w formie kształcenia specjalnego w przedszkolu mogą być zatrudnieni specjaliści: terapeuta pedagogiczny i nauczyciel wspomagający posiadający przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej.

Przedszkole prowadzi zajęcia:

 1) zajęcia rewalidacyjne:-rewalidacja rozwoju poznawczego w celu usprawnienia procesów spostrzegania, uwagi, pamięci, myślenia i wyobraźni, rewalidacja ruchowa w celu rozwijania dużej i małej motoryki, wyrabiania orientacji przestrzennej.

2) zajęcia korekcyjno-kompensacyjne:-w celu niwelowania dysfunkcji rozwojowych

3) zajęcia logopedyczne:-rewalidacja rozwoju poznawczego w celu usprawnienia artykulacji oraz kształtowania komunikacji z otoczeniem społecznym.

4) inne zajęcia o charakterze terapeutycznym (np.. muzykoterapia, arteterapia, terapia ręki, terapia Knilla

2.Do zadań terapeuty pedagogicznego w szczególności należy:

1)prowadzenie badań diagnostycznych dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się w celu rozpoznawania trudności oraz monitorowania efektów oddziaływań terapeutycznych;

2)rozpoznawanie przyczyn utrudniających dzieciom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola;

3)prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;

4)podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym dzieci, we współpracy z ich rodzicami;

5)wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w:

a)rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,

b)udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

c)wspieranie działań nauczycieli wynikających z realizowanego programu wychowania przedszkolnego;

6)prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.

3.Do zadań nauczyciela wspomagającego w szczególności należy:

1)prowadzenie obserwacji pedagogicznych, wspieranie rozwoju psychofizycznego dziecka, jego zdolności i zainteresowań, eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci w ramach pracy indywidualnej z wychowankami i udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

2)stały kontakt z rodzicami w celu wspierania ich w procesie kształcenia i w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci;

3)udzielanie pomocy nauczycielom w oddziale w zakresie doboru treści programowych
i metod pracy; dostosowanie treści wybranego programu wychowania przedszkolnego do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dziecka;

4)wspólnie z nauczycielami i specjalistami podejmowanie zintegrowanych działań ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania dziecka oraz wzmocnienie jego uczestnictwa w życiu przedszkolnym;

5)współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc psychologiczną, zdrowotną i inną;

6)prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  1. 3.      § 19 otrzymuje brzmienie:

1.W Przedszkolu jest zatrudniony logopeda, który otacza opieką dzieci, (których rodzice   wyrazili pisemną zgodę) ze szczególnym uwzględnieniem dzieci mających wady wymowy

2. Dzieci młodsze mogą zostać objęte opieką logopedyczną po uzyskaniu zgody przez organ

     prowadzący Przedszkole na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji na dany rok szkolny.

 3.    W szczególności do zadań logopedy należy:

1) prowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy dzieci, w tym mowy 

  głośnej, oraz poziomu językowego dzieci;

2) diagnozowanie logopedyczne oraz, odpowiednio do jego wyników, udzielanie pomocy logopedycznej poszczególnym dzieciom z trudnościami w uczeniu się, we współpracy z nauczycielami prowadzącymi zajęcia z dzieckiem;

3) prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej dla dzieci w zależności od rozpoznanych potrzeb;

4) współpraca z nauczycielami w celu minimalizowania zaburzeń wymowy oraz

prowadzenia zabaw i ćwiczeń usprawniających narządy mowy;

5) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń

komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem dziecka;

6) prowadzenie szkoleń, pogadanek, warsztatów, zajęć pokazowych dla nauczycieli

i rodziców;

7) prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla dzieci i rodziców
     w zakresie stymulacji rozwoju mowy dziecka i eliminowania jej zaburzeń; 

8)wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno –  pedagogicznej;

9) prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

  1. 4.    § 20 otrzymuje brzmienie:

1. W przedszkolu zatrudnieni są pracownicy administracji i obsługi.  Stosunek pracy pracowników samorządowych regulują odrębne przepisy.

2. Podstawowym zadaniem pracowników administracji i obsługi jest:

1) zapewnienie sprawnego działania przedszkola jako instytucji publicznej;

2) organizacja żywienia;

3) utrzymanie obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości;

4) współdziałanie w procesie wychowawczo – dydaktycznym i opiekuńczym oraz w innych zadaniach przedszkola;

5) wspomaganie nauczycieli i współdziałania z nimi w celu zapewnienia dzieciom bezpiecznych warunków pobytu w przedszkolu.

3. Szczegółowe zadania i obowiązki dla poszczególnych pracowników samorządowych określają   ich zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności wynikające z niniejszego statutu, regulaminu pracy, instrukcji stanowiskowych oraz innych wewnętrznych i regulaminów i zarządzeń dyrektora Przedszkola.

  1.  5.    W oparciu o aktualne przepisy i potrzeby Przedszkola dyrektor ustala zakres zadań
    i obowiązków pracowników samorządowych.

5.   Zadania sekretarza przedszkola:

  1. obsługa kancelaryjno-biurowa placówki;
  2. udzielanie informacji interesantom, kierowanie ich do właściwych osób;
  3. przyjmowanie i rozdział nadchodzącej korespondencji;
  4. rejestrowanie pism przychodzących i wychodzących;
  5. sporządzanie pism oraz przygotowywanie do wysłania;
  6. przyjmowanie telefonów i faksów, informowanie dyrekcji o sprawach służbowych zgłaszanych tą drogą;
  7. pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej;
  8. prowadzenie księgi ewidencji dzieci;
  9. wystawianie zaświadczeń;
  10. zamawianie dzienników przedszkolnych, świadectw i innych druków oraz artykułów papierniczych;
  11. składanie zapotrzebowania na bilety miesięczne dla dzieci;
  12. prowadzenie ubezpieczenia NNW dzieci;
  13. sporządzanie notatek służbowych, adnotacji, protokołów z ogólnych zebrań z pracownikami;
  14. zakładanie teczek zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt na stanowisku pracy;
  15. prowadzenie strony internetowej przedszkola oraz wprowadzanie danych na stronę podmiotową BIP przedszkola;
  16. naliczanie odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu;
  17. naliczanie i pobieranie odsetek za nieterminowe wpłaty za pobyt dziecka w przedszkolu;
  18. sporządzanie miesięcznych raportów kasowych;
  19. dokonywanie operacji gotówkowych (wypłaty i wpłaty) na podstawie dokumentów zatwierdzonych przez dyrektora i głównego księgowego;
  20. sporządzanie wezwań do zapłaty;
  21. sporządzanie zleceń wypłat dla księgowości;
  22. udział w szkoleniach w celu pogłębiania wiedzy oraz zdobywania nowych umiejętności wynikających z potrzeb placówki m.in. pozyskiwanie funduszy unijnych;
  23.  prowadzenie kadr:

1)prowadzenie dokumentacji kadrowej wszystkich pracowników zatrudnionych w obsługiwanych przez Przedszkole jednostkach (przygotowywanie dokumentacji związanej z zatrudnianiem, zwalnianiem, nagradzaniem i karaniem pracowników); 

2) przygotowywanie wniosków emerytalnych i rentowych w zakresie kadr; 

3) prowadzenie ewidencji czasu pracy i pracowniczych zwolnień.

  1. 6.  Zadania inspektora bhp:

1)przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;

2)informowanie dyrektora, o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych oraz występowanie z wnioskami zmierzającymi do eliminacji bądź ograniczania stwierdzonych zagrożeń;

3)udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;

4)opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy; 

5)udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz
w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;

6)prowadzenie rejestrów, kompletowanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby; 

7)udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą; 

8)doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;

9)współdziałanie ze społecznym inspektorem pracy oraz z organizacjami związkowymi przy podejmowaniu przez nie działań, mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach;

10) Dyrektor Przedszkola może powierzyć sprawowanie nadzoru nad bhp w placówce firmie zewnętrznej, po zawarciu umowy cywilno – prawnej lub pracownikowi Przedszkola, posiadającemu uprawnienia.

7. Zadania i obowiązki intendenta:

1)opracowywanie jadłospisów w porozumieniu z dyrektorem i kucharką;

2)sporządzanie raportów żywieniowych i wydawanie na ich podstawie artykułów żywnościowych;

3)prowadzenie kalkulacji posiłków i nie dopuszczanie do przekroczenia ustalonych stawek żywieniowych;

4)dokonywanie zakupów żywności, środków czystości i innych artykułów niezbędnych w placówce;

5) prowadzenie ścisłej ewidencji środków trwałych oraz odzieży ochronnej;

6) prowadzenie magazynu i dokumentacji magazynowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;

7)wydawanie do kuchni artykułów żywieniowych za potwierdzeniem kucharza;

8)pobieranie i rozliczanie zaliczki pobieranej z banku;

9)prowadzenie procedury dotyczącej zamówień publicznych w zakresie żywienia;

10)prowadzenie dokumentacji wymaganej przepisami higieny żywienia zbiorowego i HACCP zgodnie z obowiązującymi przepisami;

11)dopuszczanie pracowników kuchni do pracy;

12)prowadzenie rejestru faktur;

13)współdziałanie z pracownikami kuchni;

14)wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora.

8. Zadania i obowiązki kucharki

1)kierowanie pracą kuchni;

2)uczestniczenie w planowaniu jadłospisów, opracowywanie receptur potraw;

3)kierowanie wszystkimi pracami w kuchni i odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie węzła żywieniowego w Przedszkolu;

4)przyrządzanie posiłków zgodnie z jadłospisem i normami żywieniowymi;

5)dbanie o czystość kuchni, urządzeń i sprzętu kuchennego;

6)przestrzeganie przepisów higieny żywienia zbiorowego i HACCP;

7)nadzorowanie prac wykonywanych przez pomoc kuchenną;

8)prowadzenie podręcznego magazynu;

9) znajomość i przestrzeganie wszystkich instrukcji sporządzonych na potrzeby kuchni;

10)wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora, wynikających 
z organizacji pracy Przedszkola.

9. Zadania i obowiązki pomocy kuchennej

1) pomaganie kucharce w przygotowywaniu posiłków;

2) utrzymywanie w czystości kuchni i sprzętu kuchennego; 

3)zastępowanie kucharza podczas jego nieobecności;

4) znajomość wszystkich instrukcji sporządzonych na potrzeby kuchni;

5)przestrzeganie przepisów higieny żywienia zbiorowego i HACCP;

6)wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy w Przedszkolu.

10. Zadania i obowiązki woźnej

1)utrzymywanie w czystości pomieszczeń powierzonych jej opiece oraz naczyń
i sztućców używanych przez dzieci;

2)pobieranie z kuchni posiłków dla dzieci i wydawanie ich poszczególnym dzieciom;

3)przestrzeganie preferencji żywieniowych dzieci i podawanie im zamienników lub specjalnie przygotowanych potraw;

4)pomaganie w wykonywaniu przez dzieci czynności samoobsługowych;

5)rozkładanie i składanie leżaków oraz utrzymywanie w czystości pościeli dziecięcej;

6)pomaganie nauczycielce w dozorowaniu dzieci podczas wycieczek i spacerów;

7)odpowiedzialność za powierzony sprzęt;

8)wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy w Przedszkolu.

 11. Zadania i obowiązki pomocy nauczyciela 

1)spełnianie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do dzieci, poleconych przez nauczycielkę danego oddziału;

2)pomaganie w przygotowaniu pomocy do zajęć;

3)wykonywanie innych czynności pomocniczych wynikających z ramowego rozkładu dnia;

4)opieka nad dziećmi oraz angażowanie się i czynny udział w zabawach z dziećmi;

5) pomoc woźnej w prowadzonych przez nią pracach, angażowanie się w niektóre prace porządkowe wykonywane w Przedszkolu;

6)wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy w Przedszkolu.

 12. Zadania i obowiązki konserwatora

1)dbanie o bezpieczeństwo mienia Przedszkolnego;

2)codzienna kontrola bezpieczeństwa terenu i stanu technicznego urządzeń. W przypadku stwierdzenia jakiegokolwiek zagrożenia usuwanie go, ewentualne zabezpieczenia terenu, a w razie niemożności usunięcia zagrożenia zgłoszenie tego faktu dyrektorowi;

3)dbanie o wyznaczony teren zielony;

4)prowadzenie rejestru dezynfekcji piaskownicy;

5)wykonywanie drobnych napraw sprzętu przedszkolnego;

6)wywieszanie flagi państwowej w dniach poprzedzających święta narodowe;

7)dbanie o czystość i ład w piwnicy;

8)wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora wynikających
z organizacji pracy w Przedszkolu.

  1. 5.      § 21 otrzymuje brzmienie:

Obowiązki wszystkich pracowników 

1)przestrzeganie przepisów BHP

2)wspomaganie nauczycieli w wykonywaniu zadań zapewniających bezpieczeństwu dzieci;

3)udzielanie pomocy na prośbę nauczycieli w sytuacjach szczególnie uzasadnionych, informowanie o stwierdzonych zagrożeniach i sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu dzieci;

4)wszyscy pracownicy samorządowi muszą zwracać uwagę na osoby postronne przebywające na terenie Przedszkola, w razie potrzeby zwrócić się o podanie celu pobytu na terenie Przedszkola oraz zawiadomić dyrektora o fakcie przebywania osób postronnych.

5)zasady zatrudniania i wynagradzania nauczycieli i innych pracowników określają odrębne przepisy.

6)podstawowym zadaniem pracowników administracyjno-obsługowych jest zapewnienie sprawnego działania Przedszkola jako instytucji publicznej, utrzymanie obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości.

  1. 6.      § 22 otrzymuje brzmienie:

Pracownicy Przedszkola mają prawo do:

1)poszanowania godności (pracodawca jest obowiązany szanować godność i inne dobra osobiste pracownika);

2)zasady równości praw pracowniczych (każdy pracownik bez względu na płeć ma równe prawa z tytułu jednakowego wypełniania takich samych obowiązków);

3)jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości;

4)zakazu dyskryminacji (nie wolno dyskryminować pracowników ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną,
a także ze względu na zatrudnienie na czas określony lub nie określony albo w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy);

5)godziwego wynagrodzenia za pracę;

6)wypoczynku, (który zapewniają przepisy o czasie pracy, dniach wolnych od pracy oraz o urlopach wypoczynkowych);

7)bezpiecznych i higienicznych warunków pracy;

8)zaspokojenia  potrzeb bytowych, socjalnych i kulturalnych, (stosownie do możliwości finansowych i warunków pracodawcy);

9)podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

10)powstrzymania się od wykonywania pracy (w razie, gdy warunki pracy nie odpowiadają przepisom bezpieczeństwa i higieny pracy, i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika albo, gdy wykonywana praca grozi takim niebezpieczeństwem innym osobom).

 

1.7.      § 32 otrzymuje brzmienie:

Rodzice dzieci wnoszą odpłatność za nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie przekraczającym czas bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki, ustaloną przez organ prowadzący Uchwałą nr V/64/2019 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 20 marca 2019 r. w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym w którym kończą 6 lat w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę i Miasto Mirosławiec, jak również opłaty za korzystanie z posiłków.

 

§ 2

Uchwala się tekst jednolity statutu Samorządowego Przedszkola ,,Słoneczko” w Mirosławcu   Oddziału Zamiejscowego w Mirosławcu Górnym uwzględniający zmiany w § 1.

§ 3

 

Treść statutu podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz umieszczenie go na stronie podmiotowej BIP przedszkola.

§ 4

 

Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi przedszkola jako przewodniczącemu Rady Pedagogicznej.

 

§ 5

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem  podjęcia.

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Pedagogicznej

Halina Rogowska

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 listopada 2019 12:21
Dokument wprowadzony do BIP przez: Justyna Komor
Ilość wyświetleń: 436
25 listopada 2019 12:21 (Justyna Komor) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
25 listopada 2019 11:58 (Justyna Komor) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
21 listopada 2019 12:47 (Justyna Komor) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)