Regulaminy i procedury

Regulamin Rady Rodziców Samorządowego Przedszkola "Słoneczko" w Mirosławcu Oddziału Zamiejscowego w Mirosławcu Górnym

REGULAMIN RADY RODZICÓW

Samorządowego Przedszkola "Słoneczko" w Mirosławcu

Oddział Zamiejscowy w Mirosławcu Górnym


I POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

1. Rada Rodziców jest organem przedszkola, stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Samorządowego Przedszkola „Słoneczko” w Mirosławcu Oddziału Zamiejscowego w Mirosławcu Górnym.

2. Rada Rodziców posługuje się pieczątką, która brzmi:

RADA RODZICÓW

Samorządowego Przedszkola

„SŁONECZKO” w Mirosławcu

Oddział Zamiejscowy

w Mirosławcu Górnym

 

II CELE, ZADANIA I KOMPETENCJE

§ 2

1. Podstawowym celem Rady jest reprezentowanie interesów rodziców dzieci Przedszkola przez podejmowanie działań, jako organu Przedszkola, wynikających z przepisów oświatowych, statutu oraz niniejszego regulaminu.

2. Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniając się do ciągłego podnoszenia pracy placówki, zaspakajania potrzeb dzieci.

3. Współudział w realizacji zadań ogólno przedszkolnych, a w tym:

  •          organizowanie rodziców i środowiska społecznego do realizacji programu rozwoju przedszkola;
  •          popularyzowaniu wiedzy o wychowaniu w placówce i działaniach dydaktycznych;
  •          pomoc dyrektorowi i radzie pedagogicznej w realizowaniu funkcji placówki, w podnoszeniu jakości pracy;
  •          organizowanie prac społeczno – użytecznych na rzecz przedszkola;
  •          uczestniczenie w planowaniu wydatków przedszkola oraz podejmowanie prac służących zdobywaniu funduszy na rzecz placówki;
  •          wzbogacenie wyposażenia przedszkola;
  •          udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej i sportowej dzieci;
  •          wzbogacenie ceremoniału i zwyczajów przedszkolnych zgodnie z tradycją środowiska i regionu;

4. Prezentowanie wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola, w tym:

  •       uchwalenie regulaminu swojej działalności;
  •       uchwalenie programów profilaktycznych;
  •       uchwalenie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczego przedszkola;
  •       opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania;
  •       opiniowanie projektu planu finansowego przedszkola;
  •       opiniowanie oceny pracy nauczyciela lub dyrektora przedszkola;

5. Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej rady rodziców.


III SKŁAD, STRUKTURA RADY, TRYB POWOŁYWANIA CZŁONKÓW

§ 3

1. Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym ogólnym zebraniu rodziców.

2. W skład Rady Rodziców wchodzi co najmniej 7 przedstawicieli, wybranych w tajnych wyborach na pierwszym zebraniu rodziców.

3. Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, skarbnika, sekretarza i członków, którzy są przedstawicielami rodziców.

4. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.

5. Osoby wymienione w ust. 3 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.

6. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:

  • indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach rady;

  • propozycji członków rady, rodziców lub dyrektora przedszkola.

7. Wszyscy członkowie Rady Rodziców pełnią swoje funkcje społecznie.

8. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok, ustępująca Rada Rodziców działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej rady.

9. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.

10. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

  • złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców;

  • odwołania na wniosek rodziców lub członków rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.

11. Rada Rodziców posiada komisję rewizyjną w liczbie 2 członków.


IV ZADANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW

§ 4 

1. Zadania Przewodniczącego Rady Rodziców:

  • kierowanie całokształtem Rady Rodziców;

  • współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy;

  • zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców;

  • przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola;

  • opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy przedszkola.

2. Zadania Skarbnika Rady Rodziców:

  • czuwanie nad prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami rady zgodnie z obowiązującymi przepisami;

  • sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych rady oraz kontrolowanie ich prawidłowości;

  • składanie Radzie Rodziców rocznych sprawozdań ze swych prac.

3. Zadania Komisji Rewizyjnej Rady Rodziców:

  • dokonywanie na koniec roku szkolnego kontroli dokumentów finansowych, stanu gotówki w kasie rady i zdanie sprawozdań na forum rady oraz informowanie o tym ogółu rodziców.

 

V ZASADY GOSPODARKI FINANSOWEJ I WYDATKOWANIA FUNDUSZY RADY

§ 5

1. Rada Rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności przedszkola
z następujących środków:

  • składki na Komitet Rady Rodziców, a także darowizny od osób fizycznych, prawnych i zakładów pracy oraz z innych źródeł;

  • z dochodowych imprez organizowanych przez Radę Rodziców dla rodziców i mieszkańców środowiska przedszkola,

2. Wysokość składki na Komitet Rady Rodziców ustala się na początku roku szkolnego.

3. Jeżeli do przedszkola uczęszcza więcej dzieci tych samych rodziców, Rada Rodziców może wyrazić zgodę na wnoszenie składki na dwoje dzieci a za każde następne dziecko zastosować zniżkę 50%.

4. Dokumentację i ewidencję wpływów i wydatków z funduszu rady prowadzi przewodniczący i skarbnik.

5. Wpływy na fundusz rady są ewidencjonowane w księdze wpływów rady na dany rok szkolny.

6. Główne cele, na które mogą być wydatkowane środki, o których mowa w ust. 1, to dofinansowanie do:

  • zakupu zabawek,

  • imprez grupowych, okolicznościowych,

  • wycieczek,

  • nagród rzeczowych dla dzieci,

  • drobnych remontów,

  • upiększenia sal,

  • opłacenia teatrzyków, koncertów

  • innych wydatków na rzecz całej grupy itp.

7. Rada Rodziców może upoważnić dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem rady. Wysokość kwoty jaką może dysponować w razie potrzeby dyrektor przedszkola ustalana jest na początku roku szkolnego.

 

VI ORGANIZACJA PRACY RADY RODZICÓW 

§ 6 

1. Rada Rodziców wykonuje swoje zadania zgodnie z zatwierdzonym regulaminem, planem i terminarzem spotkań.

2. Posiedzenia Rady Rodziców mogą być zwoływane z inicjatywy własnej lub na wniosek złożony przez co najmniej 1/3 członków rady.

3. W posiedzeniach rady mogą być zapraszane przez przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek rady inne osoby z głosem doradczym.

4. Zebrania rady powinny odbywać się co najmniej 1 raz na semestr i powinna w nich uczestniczyć co najmniej połowa członków.

 

 

VII TRYB PODEJMOWANIA UCHWAŁ

§ 7 

1. Uchwały rady zapadają większością głosów oddanych.

2. Uchwała rady w sprawie przyjęcia Regulaminu rady lub zmiany jego treści zapadają większością 2/3 głosów oddanych.

3. Uchwały rady są zaprotokołowane.

 


VIII SPOSÓB DOKUMENTOWANIA POSIEDZEŃ

§ 8

1. Zebrania rady są protokołowane przez sekretarza rady i stanowią dokumentacje przedszkola przechowywaną w kancelarii placówki.

2. Protokół z każdego posiedzenia jest sporządzany w ciągu 7 dni.

3. Członkowie rady są zobowiązani w terminie 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu. Na następnym spotkaniu rada decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek.

 

 

IX POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 9 

1. W realizacji swoich zadań rada współpracuje z radą pedagogiczną.

2. Działalność rady jest zgodna z obowiązującym prawem, jeżeli decyzje i uchwały są sprzeczne z interesami placówki dyrektor przedszkola zawiesza ich wykonanie.

3. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków rady.

4. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.

5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.09.2014 r.

 

Przewodniczący Rady Rodziców

Katarzyna Mazur

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 25 września 2014
Dokument wytworzony przez: Rada Rodziców
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 marca 2015 09:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michalina Lepalczyk
Ilość wyświetleń: 2099
16 marca 2015 10:54 (Michalina Lepalczyk) - Dodanie załącznika [regulamin_rady_rodzicow_samorzadowego_przedszkola_sloneczko_w_mirosla wcu_oddzial_zamiejscowy_w_miroslawcu_gornym.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
16 marca 2015 10:53 (Michalina Lepalczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
16 marca 2015 10:50 (Michalina Lepalczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)