REGULAMIN RADY RODZICÓW
Samorządowego Przedszkola „Słoneczko” w Mirosławcu
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Rada Rodziców jest organem przedszkola, stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Samorządowego Przedszkola „Słoneczko” w Mirosławcu
2. Rada Rodziców posługuje się pieczątką, która brzmi:
Rada Rodziców
Samorządowego Przedszkola „Słoneczko”
w Mirosławcu
II CELE, ZADANIA I KOMPETENCJE
§ 2
1. Podstawowym celem Rady jest reprezentowanie interesów rodziców dzieci Przedszkola przez podejmowanie działań, jako organu Przedszkola, wynikających z przepisów oświatowych, statutu oraz niniejszego regulaminu.
2. Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniając się do ciągłego podnoszenia pracy placówki, zaspakajania potrzeb dzieci.
3. Współudział w realizacji zadań ogólno przedszkolnych, a w tym:
4. Prezentowanie wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola, w tym:
5. Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej rady rodziców.
III SKŁAD, STRUKTURA RADY, TRYB POWOŁYWANIA CZŁONKÓW
§ 3
1. Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym ogólnym zebraniu rodziców
2. W skład Rady Rodziców wchodzi co najmniej 7 przedstawicieli, wybranych w tajnych wyborach na pierwszym zebraniu rodziców.
3. Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, skarbnika, sekretarza i członków, którzy są przedstawicielami rodziców.
4. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
5. Osoby wymienione w ust. 3 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.
6. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:
7. Wszyscy członkowie Rady Rodziców pełnią swoje funkcje społecznie.
8. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok, ustępująca Rada Rodziców działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej rady.
9. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
10. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
11. Rada Rodziców posiada komisję rewizyjną w liczbie 2 członków.
IV ZADANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW
§ 4
1. Zadania Przewodniczącego Rady Rodziców:
2. Zadania Skarbnika Rady Rodziców:
3. Zadania Komisji Rewizyjnej Rady Rodziców:
V ZASADY GOSPODARKI FINANSOWEJ I WYDATKOWANIA FUNDUSZY RADY
§ 5
1. Rada Rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności przedszkola
z następujących środków:
2. Wysokość składki na Komitet Rady Rodziców ustala się na początku roku szkolnego.
3. Jeżeli do przedszkola uczęszcza więcej dzieci tych samych rodziców, Rada Rodziców może wyrazić zgodę na wnoszenie składki na dwoje dzieci a za każde następne dziecko zastosować zniżkę 50%.
4. Dokumentację i ewidencję wpływów i wydatków z funduszu rady prowadzi przewodniczący i skarbnik.
5. Wpływy na fundusz rady są ewidencjonowane w księdze wpływów rady na dany rok szkolny.
6. Główne cele, na które mogą być wydatkowane środki, o których mowa w ust. 1, to dofinansowanie do:
7. Rada Rodziców może upoważnić dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem rady. Wysokość kwoty jaką może dysponować w razie potrzeby dyrektor przedszkola ustalana jest na początku roku szkolnego.
VI ORGANIZACJA PRACY RADY RODZICÓW
§ 6
1. Rada Rodziców wykonuje swoje zadania zgodnie z zatwierdzonym regulaminem, planem i terminarzem spotkań.
2. Posiedzenia Rady Rodziców mogą być zwoływane z inicjatywy własnej lub na wniosek złożony przez co najmniej 1/3 członków rady.
3. W posiedzeniach rady mogą być zapraszane przez przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek rady inne osoby z głosem doradczym.
4. Zebrania rady powinny odbywać się co najmniej 1 raz na semestr i powinna w nich uczestniczyć co najmniej połowa członków.
VII TRYB PODEJMOWANIA UCHWAŁ
§ 7
1. Uchwały rady zapadają większością głosów oddanych.
2. Uchwała rady w sprawie przyjęcia Regulaminu rady lub zmiany jego treści zapadają większością 2/3 głosów oddanych.
3. Uchwały rady są zaprotokołowane.
VIII SPOSÓB DOKUMENTOWANIA POSIEDZEŃ
§ 8
1. Zebrania rady są protokołowane przez sekretarza rady i stanowią dokumentacje przedszkola przechowywaną w kancelarii placówki.
2. Protokół z każdego posiedzenia jest sporządzany w ciągu 7 dni.
3. Członkowie rady są zobowiązani w terminie 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu. Na następnym spotkaniu rada decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek.
IX POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 9
1. W realizacji swoich zadań rada współpracuje z radą pedagogiczną.
2. Działalność rady jest zgodna z obowiązującym prawem, jeżeli decyzje i uchwały są sprzeczne z interesami placówki dyrektor przedszkola zawiesza ich wykonanie.
3. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków rady.
4. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.09.2011 r.
Przewodniczący Rady Rodziców
Katarzyna Mazur
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Przedszkole Słoneczko w Mirosławcu